אם אתם רוצים לקבל פניות בדרך מהירה, כנראה שבחרתם להקים דף נחיתה ולעשות קידום ממומן ב-Google Adwords. בין אם אתם בונים את הקמפיין בעצמכם ובין אם דרך צד שלישי, חשוב לשים לב לדברים הבאים בזמן הקמת הקמפיין.
הצעדים שיש לנקוט בזמן הקמת הקמפיין ברשת החיפוש:
- בחרו ב"רשת החיפוש" בלבד
כשאתם יוצרים קמפיין חדש לרשת החיפוש, יש לבחור בסוג של רשת החיפוש בלבד, ולא רשת חיפוש יחד עם רשת המדיה.
אם תבחרו באופציה של רשת החיפוש עם הרחבה לרשת המדיה, אחוז ההקלקה על המודעות שלכם ירד בצורה משמעותית, תקבלו סטטיסטיקות מעוותות, והמחיר שתשלמו לקליק יעלה.
- בחרו ב"כל התכונות"
אופציה זו מאפשרת לכם לבחור מבין כל התכונות של AdWords שזמינות ברשת החיפוש, כולל הגדרות לנייד, שיטות הצגה של מודעות, תוספים שונים למודעות וכדומה. - בחרו את מיקום הקהל אליו תרצה להגיע
קהל היעד שלך נמצא בצפון הארץ? (או לחילופין רק בדרום / במרכז?) בחרו מה שמתאים לכם.דרך מדוייקת יותר להציג את המודעות רק לאזור מסויים הוא דווקא באלמינציה. אם לצורך העניין הקהל שלכם הוא רק מאזור גוש דן, עדיף לעשות פעולה של אי הכללה של האזורים שלא תרצו שהמודעות שלכם יופיעו בהם.
פשוט לחצו על "חיפוש מתקדם" ואל תכלילו את דרום וצפון הארץ. - אפשרויות מיקום מתקדמות
זוהי אופציה שלא מרבים לפתוח אבל יכולה לעשות הבדל.
אם לצורך העניין אני בעל עסק שמציע שירותים בישראל, האופציה הראשונה (שמסומנת כברירת מחדל) למעשה מאפשרת למודעה להיות מוצגת לאנשים שנמצאים בישראל + אנשים שמחפשים מידע על שירותים בישראל (גם אם הם נמצאים בצרפת). אם תרצו להציג את המודעה רק לאנשים שנמצאים בישראל, יש לבחור את האופציה השניה. - בחירת שפות
מתלבטים אם להכניס גם אנגלית / רוסית / צרפתית או כל שפה אחרת?
כדאי שתבינו איך זה עובד: אדוורדס בודק את הגדרת השפה שהמשתמש בחר עבור החיפוש בגוגל, ממשק המשתמש שלו ודפים שהוצגו לו לאחרונה ברשת המדיה. - אסטרטגיית הצעת מחיר
זה כבר נושא לפוסט שלם, אבל בגדול אם אתם לא הולכים לעקוב אחר ביצועי הקמפיין ברמה היומית, כדאי שתבחרו באופציה של הצעת מחיר אוטומטית לקליק. לאחר מכן תוכלו לבחור את הדרך בה אדוורדס יעשה אופטימיזציה למחיר על פי המטרות שלכם – יותר קליקים, מחיר גג לרכישה של מוצר באתר שלכם וכדומה.
אם יש לכם זמן לעקוב ולעשות אופטימיזציה ברמה היומית, הייתי ממליץ לבחור במחיר ידני לקליק ולשנות בהתאם להמרות שתקבלו. - המרות
חשוב מאוד להטמיע קוד המרות בדף הנחיתה שלכם. אתם יכולים להטמיע אותו בדף תודה או בקוד כאשר מופיעה הודעה שהליד נשלח בהצלחה או המכירה התבצעה בהצלחה.
קוד ההמרות יאפשר לכם לדעת כמה לידים קיבלתם (או רכישות, תלוי מה הגדרתם כהמרה), מאיזה מסע פרסום הגיעה ההמרה, מאיזה קבוצת מודעות, מאיזה מודעה, וכמובן מאיזו מילת מפתח.
בלי סטטיסטיקה על המרות לא תוכלו לבצע אופטימיזציה ברמה השוטפת ולקבל תוצאות טובות יותר (מחיר נמוך יותר להשגת המרה). - תזמון מודעה
יודעים שהקהל שלכם לא מחפש את השירות שלכם בסופ"ש? תוכלו לבחור את הימים והשעות בהם תרצו שהמודעות שלכם יופיעו. רוב הלידים שלכם מתקבלים משיחות טלפון? שנו את השעות כך שיהיו מקבילות לשעות הפעילות שלכם. - תוספי מודעות
אדוורדס מציע לכם נדל"ן חינם, לא תיקחו? תוספי המודעות מאפשרות לכם להציג מידע נוסף במודעה שלכם לא על חשבון התווים המוקצים לכם.
כך זה נראה:
- הצעות מחיר לניידים
אם אתם מציעים שירותי S.O.S כמו מנעולן, גרר או חילוץ כזה או אחר, כנראה שיהיה לכם מאוד רלוונטי להעלות את המחירים בניידים.אם אתם לא בטוחים מה עדיף, חכו כמה ימים (או שבועות) שיצטברו נתונים והמרות ותראו אם הגולשים במחשבים ממירים יותר מהגולשים בניידים או להפך ושחקו עם המחירים לקליק בהתאם.
- מילות מפתח שליליות
הרבה מפרסמים שוכחים להגדיר מילות מפתח שליליות לפני תחילת הקמפיין ושורפים כסף לשווא. אם אתם מציעים שירות בתשלום, כנראה שמילות מפתח כמו "חינם", "בחינם" לא יהיו רלוונטים עבורכם. אם לדוגמא אתם מציעים בניית אתרים, לא תרצו שהמודעה שלכם תופיע בשילובים של המילים: מדריך, בזול (לפעמים), איך לבנות, קורס, לימודי, שכר, משכורת וכדומה. - רימרקטינג
גם נושא זה הוא פוסט בפני עצמו, אבל בגדול הרימרקטינג הוכיח את עצמו כשיטה מוצלחת להגדיל את כמות הפניות. המודעות שלכם ירדפו אחרי הגולשים (בעזרת cookies) שכבר ביקרו באתר שלכם ויציגו להם מודעות באתרים שיש בהם מודעות גוגל.
וכמובן, אל תשכחו לבדוק באופן תדיר את אפקטיביות הקמפיין, מילות מפתח שמנביות תוצאות ואילו מילות מפתח כדאי להפסיק, לנסות וריאציות שונות של מודעות ודפי נחיתה ותמיד להיות עם האצבע על הדופק.
בהצלחה!