קידום אתר באינטרנט – אורגני מול ממומן

לפני כמה ימים קיבלתי פניה מחבר שרצה לדעת מה הדרך הכי טובה לקדם את האתר שלו באינטרנט במטרה לקבל פניות איכותיות מלקוחות פוטנציאליים. לאחר שיחה של כמה דקות עם החבר, התברר שהמטרה העיקרית שלו היא לייצר מודעות למוצר שהוא מוכר. באופן כללי, הצעתי לו לשקול 2 חלופות שונות, שבמידת הצורך ניתן יהיה גם להפעיל בו-זמנית. הדבר הבסיסי ביותר שחייבים לזכור כשחושבים על קמפיין באינטרנט הוא שיש מטרות עיקריות לקמפיין ומטרות משניות. אם ננתח את המטרות העיקריות של הקמפיין, נוכל לייצר אופציה ייחודית ללקוח שתאפשר לו קידום אתר אינטרנט במסגרת שמתאימה לו ביותר.

קידום אתרים אורגני

כשאנחנו מדברים על קידום אורגני למפרסם ברשת, אנחנו מדברים על קמפיין ארוך טווח שמטרתו לייצר המרות לאורך זמן. בואו ניקח דוגמא של סוחר מכוניות שרוצה לשווק בחודש אוגוסט מבצע מיוחד שמסתיים בספטמבר. סביר להניח שקידום אתר בגוגל בשיטה האורגנית זו לא הדרך הנכונה לשווק את המבצע שלו, כיוון שתוך חודש אחד לא ניתן יהיה להגיע לתוצאות אפקטיביות שיצדיקו פתיחת קמפיין של קידום אתר אינטרנט באפיק האורגני. בנוסף לכל זאת, יש גם לקחת בחשבון את העובדה שקיימים ביטויים שנכנסים במסגרת זירות תחרותיות, מה שאומר שזמן הקידום האורגני מתארך, ולכן הבדיקה האם כדאי להתחיל קמפיין מסוג כזה הופכת למשמעותית יותר.

בדיקה נוספת שצריך לעשות היא האם יש בכוונתנו להמשיך להשקיע בקידום האורגני לאורך זמן. תבדקו עם עצמכם האם גם בעוד חצי שנה הביטויים שאתם הולכים לקדם יהיו רלוונטיים, ואם התשובה לשאלה הזו חיובית אז אתם בכיוון הנכון. השאלה השניה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא האם בשלב הנוכחי אתם מתכוונים להתפתח לכיוונים נוספים בעתיד, אם תחליטו שכן, כבר היום מומלץ לשקול להתחיל לקדם באופן אורגני ביטויים נוספים בהתאם לתחום העיסוק העתידי שלכם.

קידום אתרים ממומן PPC

נחזור לדוגמא הראשונה של סוחר המכוניות, כפי שבטח כבר ניחשתם, עדיף לאותו סוחר להתמקד בתשלום עבור גולשים ייחודיים שיכנסו לאתר שלו. אם הוא רוצה להכניס גולשים בחודשים אוגוסט-ספטמבר, הוא יכול ללכת על קידום אתר אינטרנט כשהוא משלם אך ורק על הגולשים שנכנסים אליו במסגרת חלון הזמנים הרלוונטי, שכן לאחר שייגמר המבצע שלו אין לו כל טעם להמשיך לשלם על הקידום הממומן.

מדובר בסוג קידום שמתאים למפרסמים שרוצים לקבל תוצאות במקום. ברגע שבו גולש יצא מהאתר, נגמרה האפקטיביות של מסע הפרסום. התשלום הוא איננו עבור המיקום של האתר שלכם בתוצאות, אלא עבור הכניסות של הגולשים שחיפשו את הביטויים שבחרתם להופיע בהם. לעסקים שרוצים לפרסם מוצר זמין, או שאינם רוצים להמתין תקופה מסוימת עד להופעה בתוצאות האורגניות, כדאי לשקול את האפשרות הזאת. יש מקרים שבהם גם ניתן להתחיל לקדם את האתר באופן אורגני, וכל עוד האתר לא מופיע בתוצאות הטבעיות לפרסם אותו בגוגל אדוורדס או בכל תוכנית PPC אחרת.

תחשבו היטב על האפשרויות שלכם ותבחרו את האפשרות או האפשרויות שמתאימות לכם ברגע נתון. לפני קידום אתר אינטרנט כדאי לגבש אסטרטגיה ולפעול לפיה. נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה הנוגעת לאפשרויות קידום האתר שלכם באינטרנט.

 

צור קשר

03-5248444 | 053-3347636

contact@ecpm.co.il

[contact-form-7 id="1562" title="blog_form"]