הציעו לכם קליקים ללא הגבלה? היזהרו!

בתקופה האחרונה פנו אלינו לא מעט לקוחות שנפלו בפח של חברות שהציעו להם קמפיין ממומן בגוגל עם "קליקים ללא הגבלה". עבור בעל העסק ההצעה נשמעת מאוד מפתה, אך לאחר שבודקים את הדברים לעומק מגלים שהאמת לא כ"כ ורודה:

דבר ראשון, מדיניות זו אסורה באופן רשמי על פי גוגל!

לסוכנויות גוגל פרטנר אסור להציע קליקים ללא הגבלה ואי אפשר להצהיר שהמודעות יופיעו 24/7 בוודאות.

מדיניות גוגל

לתקנון המדיניות המלא הכנסו לכאן

 

דבר שני, האינטרס של החברות הללו הפוך משלכם!

חברות אלו ידרשו מכם תקציב גלובלי חודשי, כשהמטרה שלהם היא שמתוך הסכום הזה יישאר בידיים שלהם כמה שיותר בסוף החודש. כלומר, אם הקצתם 1000 ש"ח עבור הפרסום, החברות האלו ינסו להוציא כמה שפחות כסף עבור הקליקים כך שישאר להם אחוז ניכר מהסכום שנתתם.

 

"אבל התחייבו לי שהאתר שלי יופיע בגוגל ללא הפסקה ובלי מגבלה של קליקים"… אז איך זה באמת עובד:

  • – ידאגו לכך שהמודעות שלכם יופיעו בתוצאות הממומנות בצד שמאל למטה (תוצאות 7-8).
  • – אם הבטיחו לכם מיקום 1-3, אז יבחרו עבורכם מילות מפתח עם נפח חיפושים מאוד נמוך שלא יוכל לנצל את התקציב היומי.
  • – אם הבטיחו לכם ביטויים תחרותיים, ידאגו שההתאמה תהיה ממוקדת (בגוגל אדוורדס זה מסומן כך: [מילת מפתח]) מה שמצמצם – משמעותית את כמות החשיפות הרלוונטיות של המודעה שלכם.
  • – אם יודעים שהעסק שלכם נמצא למשל באזור הצפון, אז יוודאו שהמיקוד של המודעה שלכם יופיע רק באזור הצפון כך שאתם תחשפו אליה, למרות שיכול להיות שהשירותים שלכם רלוונטים לכל הארץ.
  • – הבטיחו לכם 24/7? כנראה שבלילה כשאתם ישנים המודעות לא באמת רצות באופן רצוף כמו שאתם חושבים.
  • – ינסו לנסח מודעות שלא יהיו אטרקטיביות במיוחד כי שלא יהיו הרבה הקלקות, וכך הם יחסכו כסף.

 

אלו הדברים שצריכים להדליק אצלכם נורה אדומה:

  • – ביקשתם דו"ח קליקים מהימן של גוגל בסוף כל חודש עבודה ולא הסכימו לתת בגלל תירוץ כזה או אחר.
  • – ביקשתם לדעת באילו ימים ושעות היו הרבה הכי קליקים וכמה ולא רצו לספר לכם.
  • – ביקשתם לדעת כמה כסף נוצל מהתקציב החודשי נכון לאותו יום או כמה נשאר לכם עד סוף החודש ולא אמרו לכם.
  • – ביקשתם להוסיף מילות מפתח נוספות לקמפיין במסגרת אותו תקציב ולא נתנו לכם.
  • – אמרו לכם שתופיעו במכשירים ניידים אך בבדיקות שאתם עושים אתם לא רואים את האתר שלכם.
  • – אמרו לכם שהמודעות שלכם מופיעות למשתמשים בכל הארץ אך מבדיקה שלכם זה לא עבד.
  • – רציתם להוסיף קמפיין רימרקטינג (מודעות שרודפות אחרי הגולשים) ולא הסכימו.
  • – התשלום הוא ישירות לחברת הקידום ולא מחולק כתקציב עבור קליקים לגוגל ודמי ניהול לחברת הקידום.
  • – החברה מנסה לחייב אתכם לחצי שנה או שנה מראש ללא אפשרות להתנתק אחרי חודש עבודה.
  • – יגידו להם שהם שותפים מלאים של גוגל (ואפילו אין להם תג גוגל פרטנר) או שהם עצמם חלק מגוגל.
  • – יגידו לכם שגוגל נותנת להם חבילות קליקים בעלות נמוכה יותר מה שמאפשר להם לתת לכם קליקים זולים יותר.
  • – יטענו שגוגל מקצה להם מיקום קבוע או כמה מקומות קבועים בדף הראשון עבור הלקוחות שלהם.
  • – המתחרים שלכם משקיעים אלפי או עשרות אלפי שקלים בחודש כדי להופיע פחות שעות ובפחות מילים בזמן שאתם משקיעים רק כמה מאות שקלים. משהו פה כנראה לא הגיוני…

בשורה התחתונה, אין מעשי קסם בגוגל.
בכדי שהמודעות שלכם יופיעו כמו שצריך מבחינת מיקומים גיאוגרפיים, שעות פעילות, ניסוחים, וישיגו את כמות הפניות המירבית האפשרית במסגרת התקציב, חשוב להבין שכל קליק עולה כסף ואין קיצורי דרך. חברה אמינה תחשוף בפניכם מהי העלות לקליק, כמה קליקים תוכלו במסגרת התקציב שלכם, תשלח לכם דו"ח מסודר של גוגל יחד עם הקבלות, ותגבה רק דמי ניהול ולא סכום גלובלי. בתחום הזה חברה מקצועית שמכירה את מדיניות הפרסום ויודעת להקים ולנהל קמפיינים ממומנים בגוגל בצורה אפקטיבית וחכמה תוכל להניב לעסק שלכם רווחים יפים לתקופה ארוכה.

צרו איתנו קשר לפרטים נוספים: 03-5248444

 

צור קשר

03-5248444 | 053-3347636

contact@ecpm.co.il

[contact-form-7 id="1562" title="blog_form"]