איזו שיטת קידום מתאימה לכם?

יש לכם עסק ואתם תוהים איזה שיטת שיווק או קידום הכי רלוונטית אליכם?

המאמר הזה יעשה לכם סדר!

 

אילו שיטות קידום קיימות היום באינטרנט?

בגדול השיווק באינטרנט מתחלק ל-2 אפיקים: קידום אורגני וקידום ממומן.

קידום אתרים אורגני בגוגל – דרך פרסום זו מטרתה לקדם את האתר לתוצאות הראשונות במנוע החיפוש בגוגל במגוון מילות מפתח (ביטויים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים). קידום אורגני מתבצע ב-2 שלבים: אופטימיזציה On-site לאתר ובניית מערך קישורים, כאשר השלב השני הוא עיקר העבודה. היתרון בקידום אתרים אורגני הוא שאתם בונים נכס אינטרנטי שיכול להניב לכם פניות ומכירות רבות. למעשה, כאשר האתר שלכם ממוקם גבוה בגוגל בתוצאות החיפוש האורגניות, אתם יכולים לקבל עשרות, מאוד ואלפי כניסות לאתר ואינכם משלמים עליהם (לעומת קידום ממומן) מעבר לריטיינר הקבוע שאתם משלמים לחברת הקידום שלכם. יתרון נוסף הוא שאותם אתרים אשר מופיעים בתוצאות הראשונות נראים אמינים יותר בפני הגולשים (לעומת האתרים בתוצאות הממומנות).החסרון הוא שתהליך זה לוקח זמן, בד"כ כמה חודשים טובים (תלוי בתחרותיות) בכדי להתברג בדף הראשון.

כדאי לקרוא: מדריך קידום אתרים בגוגל

קידום אתרים ממומן בגוגל – קידום ממומן בגוגל מאפשר לכם להציג מודעות במנוע החיפוש של גוגל במילות מפתח שתבחרו מעל ומתחת לתוצאות החיפוש האורגניות. בשיטה זו תוכלו לקבל תוצאות באופן מיידי, אך מנגד החסרון הוא שברגע שאתם מפסיקים את הפרסום דף הנחיתה או האתר שלכם אינו מופיע יותר בגוגל. בנוסף לכך, בשיטה זו הנכם משלמים עבור כל גולש שהקליק על המודעה שלכם ונכנס לאתר. כך שאם המחיר לקליק הוא 10 ש"ח והתקציב שלכם הוא 1,000 ש"ח, תוכלו לקבל 100 כניסות לאתר. מומלץ לשלב קידום ממומן בתחילת התהליך של קידום אורגני (כשהאתר עדיין לא מופיע בדף הראשון), או כאשר מדובר במוצרים חדשים שרוצים לתת להם פוש במכירות או שירותים חדשים או עונתיים שאתם רוצים להציע ולנסות.

קידום דף עסקי בפייסבוק – בכדי לקדם את הדף העסקי שלכם בפייסבוק תוכלו להזמין חברים לעשות לייק לדף, לפרסם פוסטים איכותיים ולהגיע ל-engagement גבוה. דברים אלו יעזרו לכם להופיע בחיפוש של פייסבוק במידה ויחפשו את התחום או הדף שלכם. אם אתם עסק קטן, היינו ממליצים לכם לפרסם פוסטים בדף בעצמכם, היות ואתם מכירים את המוצר או השירות שלכם ברמה הגבוהה ביותר ותוכלו לתת תוכן מקורי ואיכותי יותר מאשר חברה שעושה את זה מהצד. כמובן שותכלו להעזר בחברה למטרות ייעוץ, עיצוב גרפי של הפוסטים וכדומה. גם פוסט (סרטון, תמונה, או אפילו רק מלל) שהפך לויראלי, נחשב כאורגני כל עוד לא מעורב בו פרסום בתשלום. פוסט שאתם מעלים בדף העסקי שלכם נחשף ל5-10 אחוז מהמשתמשים שעשו לייק לדף שלכם, אם הפוסט טוב ויש לו אינגייג'מנט גבוה אז החשיפה תהיה בהתאם.

קידום ממומן בפייסבוק – הקידום כאן מתחלק ל-3: אפשר לקדם בפייסבוק בצורה ממומנת דף עסקי ולקבל אליו כניסות ולייקים, אפשר לפרסם לקהל מפולח ולהפנות אותו לדף נחיתה חיצוני מחוץ לפייסבוק והאפשרות השלישית היא לעשות בוסטים לפייסבוק כדי לקבל חשיפה גדולה יותר לפוסטים שלכם. לעומת הקידום הממומן בגוגל, אתם משלמים פר 1000 צפיות, אך ברוב המקרים אפשר להגיד שהקליקים בפייסבוק יהיו זולים יותר מאשר הקליקים בגוגל. היתרון בפרסום ממומן בפייסבוק הוא שאפשר.

תחת האפיק של קידום ממומן נכללים גם קידום תוכן ב-Outbrain או Taboola, פרסום ממומן באינסטגרם, פרסום ממומן בלינקדין ועוד.

איך בוחרים את שיטת הפרסום שהכי מתאימה לעסק שלי?

מתי עדיף לקדם בגוגל ומתי בפייסבוק? מה עדיף – אורגני או ממומן?

קידום בגוגל הוא יותר ממוקד היות והוא פונה לגולשים שכבר עושים פעולה ומחפשים מוצר או שירות שמעניין אותם בין אם זה בתוצאות האורגניות או הממומנות. לעומת זאת, קידום בפייסבוק מוצג לאנשים שגולשים להנאתם ברש תהחברתית, מהמחשב או מהנייד, ולא ב-Mind שלהם לרכוש מוצר מסויים או לעשות השוואת מחירים על שירות כלשהו באותו רגע. פרסום בפייסבוק טוב לחשיפה של מותג או מוצר חדש שהציבור לא מכיר ואתם רוצים לחשוף אותו אליו או להתביע את מותג או מסר כלשהו בתודעה.

תמיד אפשר לשלב בין כל השיטות ולראות מה מהן מניבה לכם את התוצאות הטובות ביותר, אך אם התקציב שלכם מוגבל ואתם מציעים שירות או מוצר שקיים כבר בשוק ואנשים מכירים, היינו ממליצים לכם לבחור בקידום אורגני בגוגל או קידום ממומן בגוגל. אם העסק שלכם מציע מוצר שלא קיים בשוק ואתם רוצים לחשוף אותו לגולשים רבים או מדובר במוצר חברתי שיכול להיות ויראלי, קדמו אותו בפייסבוק.

 

צור קשר

03-5248444 | 053-3347636

contact@ecpm.co.il

[contact-form-7 id="1562" title="blog_form"]