הפיצ'ר החדש שיגלה לכם מאילו מילות מפתח הגיעו לאתר שלכם

 

רוב הסיכויים שגם אתם חלק מאותם משתמשי Google Analytics שהתרגלו לא לדעת מאילו מילות מפתח הגיעו הגולשים דרך החיפוש האורגני בגוגל. אתם לא היחידים. כבר למעלה מ-5 שנים שמקדמי אתרים ובעל אתרים מגששים באפלה. קיימים הבדלים משמעותיים בין קמפיין שאתה מנהלים ב-Google Adwords לבין קמפיין חיפוש אורגני. בזמן שב-Adwords תיהנו ממידע מלא בנוגע למילות המפתח מהן הגיעו הגולשים, כולל אינטגרציה מלאה ל-Analytics, בקמפיין אורגני תאלצו להסתפק בכיתוב Not Provided עבור 99% מהתנועה האורגנית לאתר שלכם. ישנן שיטות לפלח את סוג התנועה באמצעות חיתוך לפי דפי הנחיתה באתר, אך זה לא פתרון מלא, ומאפשר הצגת נתונים בצורה חלקית בלבד.

אז מתי כל זה התחיל?

כבר באמצע 2010 גוגל החלה במעבר להצגת נתונים באמצעות פרוטוקול https, כשלמעשה כשנה לאחר מכן בשנת 2011 כל הגולשים שמקורם בארה"ב כבר הופנו לגרסת ה-https של גוגל כל עוד הם היו מחוברים לחשבון הגוגל שלהם. זו הייתה ההתחלה הידועה לשמצה של תקופת ה-Not provided שבה היינו מצויים עד היום. הנימוק של גוגל למהלך היה הגנה על פרטיות הגולשים שלהם באמצעות הסתרת מילת המפתח אשר דרכה הגיעו לאתר (מעניין שאותו נימוק לא חל על גולשים שהגיעו דרך מודעות גוגל).

כשמאט קאטס נשאל על העניין, הוא אמר שעם סיום התהליך כמות החיפושים שתעבור דרך הגרסה המאובטחת תעמוד על פחות מ-10 אחוזים. מיותר לציין מה נפח החיפושים האמיתי :)

לפי אחת התיאוריות, גוגל החלה במהלך של הסתרת מקור התנועה של הגולשים האורגניים בכדי להקשות על מקדמי האתרים וכדי ליצור חוסר וודאות אשר תעודד בעלי אתרים להשקיע דווקא באפיק הממומן. האם יש בסיס לתאוריה זו? לעולם לא נדע. אבל דווקא לאחרונה מסך הערפל התחיל להתבהר עם האפשרות להציג יותר מידע על גולשים אורגניים.

מקשרים בין מילות המפתח לבין הגולשים הנכנסים לאתר

עד היום, הדרך לגלות מאילו מילות מפתח הגיעו לאתר שלכם עברה דרך ה-Search Console, או כפי שחלק מכם מכירים בשמה הקודם Webmaster tools. כל מי שהיה ער לאפשרות שם לב לחוסר הדיוק של ה-Search Console בהשוואה ל-Analytics, דבר שהקשה על קבלת נתוני אמת וניתוח התנועה לאתר. לאחרונה גוגל ביצעה אינטגרציה בין Google Analytics לבין Search Console שמאפשרת לנו לבחון את הנתונים בצורה מעמיקה ובכך מאפשרת לנו ללמוד הרבה יותר על התנועה האורגנית אשר מהווה חלק משמעותי ממקורות התנועה של רוב האתרים ברשת כיום.

איך עושים את זה?

נתחיל מלהיכנס לחשבון ה-Analytics שלכם. בשלב ראשון עליכם לבחור את הנכס הרלוונטי:

בחירת חשבון Analytics

לאחר מכן היכנסו לרכישה -> Search Console -> שאילתות

בחירת שאילתות

ואז בהנחה שהחשבון שלכם אינו מחובר ל-Search Console תראו את המסך הבא:

חיבור Search Console

לחצו על הכפתור ובצעו את האינטרגציה, ולאחר מכן יחשפו בפניכם אפשרויות חדשות. גוגל מכניסה בתקופה הקרובה אפשרויות קישור בין המרות לבין מילות המפתח בתצורה הבאה (עדיין לא קיים בכל החשבונות):

נתונים מלאים ב-Analytics

כעת הנתונים שנצברו ב-Search Console אשר מציגים את המיקום הממוצע של האתר שלכם במילות המפתח השונות, יחס ההקלקה וכמות ההצגות ישתלבו עם נתונים כמו Bounce Rate, ההמרות שהיו לכם באתר, כמות הדפים הנצפים ועוד נתוני יסוד של Google Analytics. המצב החדש יאפשר לכם לנתח את הטראפיק האורגני שלכם בצורה מקיפה בשונה מהמצב אשר היה קיים עד היום. הנתונים החדשים יאפשרו לנו לגלות עד כמה דפי נחיתה מסוימים באתר ממירים טוב ביחס לדפים אחרים, אילו מילות מפתח עושות בשבילנו את העבודה ונתונים אחרים שיאפשרו לנו לרכז מאמץ כדי להגדיל את ה-ROI.

חיבורים נתונים מלא

גוגל מסייגת את השיפורים החדשים ואומרת שהיא לא תאפשר הצגה מלאה של הנתונים, ובכל מהמקרים שבהם החיפושים כוללים נתונים אישיים, המידע לא יוצג לבעל האתר. כמובן שהרשימה אינה סגורה, וקיימים מקרים נוספים בהם המידע לא יוצג בצורה מלאה.

ועם זאת, המגמה המסתמנת היא של הצגת מידע בצורה שקופה יותר ע"י גוגל אשר מאפשרת לבעל האתר לקבל החלטות בצורה שקולה ולשפר את התוכן ומבנה האתר כך שיחס ההמרה באתר ישתפר. נראה שגוגל הגיעו להבנה שככל שלבעל האתר יהיה מידע רב יותר, כך הוא יעשה שימוש במידע כדי לשפר את הנכסים האינטרנטיים שלו, ובדרך הזו  דפי האינטרנט יהפכו לנגישים יותר ובעלי ערך רב לגולשים.

האם לדעתכם יש לגוגל סיבה אמיתית להסתיר את מקור התנועה של הגולשים מעבר לשיקולי פרטיות?

 

צור קשר

03-5248444 | 053-3347636

contact@ecpm.co.il

[contact-form-7 id="1562" title="blog_form"]